کد خبر : 210973
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402 - 18:28

سود سه ماهه سوم سامسونگ با تداوم تلفات تراشه ها ۸۰ درصد کاهش خواهد یافت

سود سه ماهه سوم سامسونگ با تداوم تلفات تراشه ها ۸۰ درصد کاهش خواهد یافت

به گزارش روشن نیوز و به نقل از رویترز سئول، ۱۰ اکتبر (رویترز) – انتظار می رود سود سه ماهه سوم سامسونگ الکترونیکس (۰۰۵۹۳۰.KS) نسبت به سال قبل ۸۰ درصد کاهش یابد زیرا اثرات تلفات مازاد تراشه های جهانی در جایی که معمولاً غول فناوری کره جنوبی است. تجارت گاو نقدی بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌های حافظه،

Samsung Electronics' chip production plant at Pyeongtaek

به گزارش روشن نیوز و به نقل از رویترز سئول، ۱۰ اکتبر (رویترز) – انتظار می رود سود سه ماهه سوم سامسونگ الکترونیکس (۰۰۵۹۳۰.KS) نسبت به سال قبل ۸۰ درصد کاهش یابد زیرا اثرات تلفات مازاد تراشه های جهانی در جایی که معمولاً غول فناوری کره جنوبی است. تجارت گاو نقدی

بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌های حافظه، گوشی‌های هوشمند و تلویزیون در جهان، نتایج اولیه درآمد سه‌ماهه سوم خود را روز چهارشنبه اعلام خواهد کرد.

بر اساس یک LSEG SmartEstimate از ۱۹ تحلیلگر، سود عملیاتی احتمالاً به ۲.۱ تریلیون وون (۱.۵۶ میلیارد دلار) در سه ماهه جولای تا سپتامبر کاهش یافته است.

این در مقایسه با سود عملیاتی ۱۰.۸۵ تریلیون وون در سه ماهه سپتامبر سال گذشته است.

این معکوس به این دلیل است که بخش تراشه‌های آن، که به طور سنتی بزرگترین درآمد آن است، احتمالاً پس از اینکه قیمت‌های تراشه‌های حافظه پایین به سرعتی که برخی پیش‌بینی می‌کردند بهبود نیافتند، ضررهای سه ماهه بین ۳ تریلیون و ۴ تریلیون وون گزارش کرده است.

تحلیلگران گفتند که کاهش تولید تراشه از سوی سامسونگ به اقتصاد مقیاس آسیب می رساند و هزینه های ساخت تراشه ها را افزایش می دهد.

پس از اولین اعلام کاهش تولید در ماه آوریل، تحلیلگران گفتند که سامسونگ تولید خود را در سه ماهه سوم کاهش داد تا موجودی انبار را کاهش دهد و از مازاد تراشه ها جلوگیری کند که بدترین رکود صنعت در دهه های اخیر را به همراه داشته است.

رقیب Micron Technology (MU.O) در ماه گذشته ضرر سه ماهه را پیش‌بینی کرد و نگرانی‌هایی را در مورد بهبودی کند در بازارهای نهایی سازنده تراشه‌های حافظه مانند مراکز داده ایجاد کرد.

سازندگان گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی از خرید تراشه‌های حافظه جدید خودداری می‌کنند و ماه‌ها به دلیل نگرانی از رکود اقتصادی، از موجودی موجود خود استفاده می‌کنند.

به گفته تحلیلگران، موجودی آنها اکنون به اندازه کافی پایین است که انتظار می رود تقاضا تا اوایل سال آینده دوباره افزایش یابد.

KB Securities در اواخر ماه گذشته در یادداشتی گفت که سامسونگ اولین سفارش خود را در یک سال برای تراشه‌های حافظه سرور از یک شرکت مرکز داده در آمریکای شمالی دریافت کرد و این امیدواری را ایجاد کرد که مشتریان مرکز داده نیز دوباره شروع به خرید تراشه کنند.

تقاضای شدید برای تراشه‌های حافظه مورد استفاده در هوش مصنوعی مانند حافظه با پهنای باند بالا (HBM) همچنان نقطه روشنی است، اما سامسونگ در توسعه چنین تراشه‌هایی و تامین امنیت مشتریانی مانند Nvidia (NVDA) از رقیب SK Hynix (000660.KS) عقب است. O).

طبق میانگین پیش‌بینی‌های پنج تحلیلگر، کسب‌وکار موبایل سامسونگ احتمالاً سود عملیاتی خود را حدود ۳ تریلیون وون گزارش کرده است، زیرا این شرکت گوشی‌های هوشمند تاشو ممتاز خود را در طول سه ماهه عرضه کرد و با وجود رکود بازار جهانی گوشی‌های هوشمند، فروشش را افزایش داد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رپورتاژ آگهی مرتبط

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح