کد خبر : 210969
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 مهر 1402 - 19:35

کارمندان سنا می‌گویند هکرهای چینی ایمیل‌های وزارت امور خارجه ایالات متحده را در نقض مایکروسافت سرقت کردند

کارمندان سنا می‌گویند هکرهای چینی ایمیل‌های وزارت امور خارجه ایالات متحده را در نقض مایکروسافت سرقت کردند

به گزارش روشن نیوز و به نقل از رویترز واشنگتن، ۲۷ سپتامبر (رویترز) – یکی از کارکنان مجلس سنا روز چهارشنبه به رویترز گفت: هکرهای چینی که امسال به پلتفرم ایمیل مایکروسافت (MSFT.O) نفوذ کردند، توانستند ده‌ها هزار ایمیل را از حساب‌های وزارت خارجه آمریکا به سرقت ببرند. این کارمند که در جلسه توجیهی مقامات

Man holds laptop computer as cyber code is projected on him in this illustration picture

به گزارش روشن نیوز و به نقل از رویترز واشنگتن، ۲۷ سپتامبر (رویترز) – یکی از کارکنان مجلس سنا روز چهارشنبه به رویترز گفت: هکرهای چینی که امسال به پلتفرم ایمیل مایکروسافت (MSFT.O) نفوذ کردند، توانستند ده‌ها هزار ایمیل را از حساب‌های وزارت خارجه آمریکا به سرقت ببرند.

این کارمند که در جلسه توجیهی مقامات فناوری اطلاعات وزارت امور خارجه شرکت کرد، گفت که مقامات به قانونگذاران گفتند که ۶۰۰۰۰ ایمیل از ۱۰ حساب وزارت خارجه به سرقت رفته است. بر اساس جزئیاتی که از طریق ایمیل توسط کارکنان به اشتراک گذاشته شده است، نه نفر از این قربانیان در شرق آسیا و اقیانوس آرام و یک نفر در اروپا کار می کردند.

کارمند برای سناتور اریک اشمیت کار می کند.

مقامات ایالات متحده و مایکروسافت در ماه ژوئیه گفتند که هکرهای مرتبط با دولت چین از ماه می به حساب های ایمیل در حدود ۲۵ سازمان از جمله وزارت بازرگانی و امور خارجه ایالات متحده دسترسی داشته اند. میزان مصالحه همچنان نامشخص است.

اتهامات ایالات متحده مبنی بر اینکه چین پشت این نقض بوده است، روابط پرتنش بین این کشورها را تیره کرده است، زیرا پکن این اتهامات را رد کرده است.

بر اساس گزارش روز چهارشنبه، افراد وزارت امور خارجه که حساب‌هایشان به خطر افتاده بود، بیشتر بر تلاش‌های دیپلماسی هند و اقیانوسیه متمرکز بودند و هکرها همچنین فهرستی حاوی تمام ایمیل‌های این وزارتخانه را به دست آوردند.

این هک گسترده توجه را به نقش بزرگ مایکروسافت در ارائه خدمات فناوری اطلاعات به دولت ایالات متحده معطوف کرده است. به گفته مقامات در جلسه توجیهی، وزارت امور خارجه به عنوان بخشی از اقدامات برای محافظت از سیستم‌های خود، حرکت به سمت محیط‌های «هیبریدی» با شرکت‌های فروشنده متعدد و بهبود پذیرش احراز هویت چند عاملی را آغاز کرده است.

بر اساس این گزارش، هکرها دستگاه مهندس مایکروسافت را به خطر انداختند که به آنها اجازه داد تا حساب های ایمیل وزارت خارجه را نقض کنند.

مایکروسافت در اوایل این ماه گفت که هک مقامات ارشد وزارت امور خارجه و بازرگانی ایالات متحده ناشی از به خطر افتادن حساب شرکتی مهندس مایکروسافت است.

اشمیت در بیانیه‌ای که توسط کارکنان در ایمیلی به رویترز پس از جلسه توجیهی به اشتراک گذاشته شد، گفت: «ما باید دفاع خود را در برابر این نوع حملات سایبری و نفوذ تقویت کنیم.

او گفت: «ما باید نگاه دقیقی به اتکای دولت فدرال به یک فروشنده به عنوان یک نقطه ضعف بالقوه داشته باشیم.

سخنگوی مایکروسافت اظهار نظر فوری در مورد جلسه مجلس سنا نداشت. این شرکت که پس از این رخنه‌ها با انتقاداتی نسبت به شیوه‌های امنیتی خود مواجه شده است، گفته است که گروه هکری که پشت سر آن‌ها قرار دارد – موسوم به Storm-0558 – به حساب‌های ایمیل وب که در سرویس Outlook این شرکت کار می‌کردند نفوذ کرده است.

وزارت امور خارجه فوراً پیامی برای اظهار نظر در روز چهارشنبه ارسال نکرد و اشمیت برای مصاحبه در دسترس نبود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 4 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رپورتاژ آگهی مرتبط

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح