کد خبر : 210803
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اردیبهشت 1402 - 21:08

مراسم خاکسپاری پیکر ادیب خوزستانی امروز در هلند برگزار می‌شود

مراسم خاکسپاری پیکر ادیب خوزستانی امروز در هلند برگزار می‌شود

به گزارش ایلنا از خوزستان، عدنان غریفی متولد ۱۳۲۳ در خرمشهر روز ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۷۹ سالگی در هلند درگذشت. او داستان‌نویس، شاعر و پژوهشگر اهل خوزستان و مقیم کشور هلند بود و از نویسندگان نوگرای دهه‌های ۱۳۴۰ و ۱۳۵۰ به شمار می‌رفت که به همراه نویسندگان دیگری از جمله: ناصر تقوایی، احمد محمد،

مراسم خاکسپاری پیکر ادیب خوزستانی امروز در هلند برگزار می‌شود

به گزارش ایلنا از خوزستان، عدنان غریفی متولد ۱۳۲۳ در خرمشهر روز ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۷۹ سالگی در هلند درگذشت.

او داستان‌نویس، شاعر و پژوهشگر اهل خوزستان و مقیم کشور هلند بود و از نویسندگان نوگرای دهه‌های ۱۳۴۰ و ۱۳۵۰ به شمار می‌رفت که به همراه نویسندگان دیگری از جمله: ناصر تقوایی، احمد محمد، منصور خاکسار، نسیم خاکسار و تنی دیگر از نویسندگان معاصر از شکل‌دهندگان مکتب داستان نویسی جنوب محسوب می‌شد.

از عدنان غریفی آثار متعددی از جمله: «مادر نخل»، «شنل‌پوش در مه»، «مرغ عشق»، «چهار آپارتمان در تهرانپارس» و «سکه‌ها» اشاره کرد.

وی همچنین دفترهای شعر «این‌سوی عطرِ قبیله»، «یکی از کمدی‌ها»، «برای خرمشهر امضاء جمع می‌کنم»، «برنامه‌ حرکت امروز، این جا»، «به موشک بستن فرشتگان»، «نخل مشتعل»، «فروغ»، «خطابه‌ آدم» و «ایران کجا است؟» منتشر کرده بود.

از غریفی همچنین «شعرهای تبعید» عبدالوهاب البیاتی، رمان‌های «مردان در آفتاب» و «اّم سَعَد»  غسَان کَنَفانی و رمان «نظارت دقیق قطارها» نوشته بهومیل هرابال نیز ترجمه و منتشر شده است.

به گفته اعظم کیان‌افراز، ناشر این نویسنده، شاعر و مترجم زبان عرب، مراسم وداع با پیکر این ادیب، امروز در آمستردام هلند برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رپورتاژ آگهی مرتبط

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح